لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 27 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
1 مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات 2 فصل اول آنچه در این فصل میخوانیم: نظریه منبع محور سازمان نظریه فعالیت محور ساخت سازمان سازمان بر حسب پیکربندی ارزش آن مدل کسب و کار مدل های کسب و کار الکترونیکی 3 نظریه منبع محور سازمان بر اساس نظریه منبع محور سازمان , تفاوت کارایی در شرکتها را میتوان به تغییر پذیری در منابع و قابلیتهای سازمان نسبت داد. منابعی که ارزشمند , منحصربفرد وتقلید آنها دشوار است , میتوانند پایه ای را برای مزایای رقابتی سازمان که نتایج مثبتی در پی دارندرا فراهم کنند. یکی از این منابع مهم و غالبا بحرانی , کاربرد سیستم های اطلاعاتی/ فناوری اطلاعات ( IS/IT ) در سازمان است. اصل نظریه منبع سازمان متکی بر منابع داخلی در دسترس سازمان است و نه بر فرصت های خارجی و موقعیت های تحمیل شده توسط شرایط صنعت . 4 نظریه منبع محور سازمان بیان میکند که به منظور ایجاد مزیت رقابتی پایدار , منبع باید ارزش اقتصادی پایدار را فراهم کرده و در حال حاضر کمیاب غیر قابل تقلید و جایگزینی و غیر قابل دستیابی در بازار باشد. این نظریه متکی بر 2نکته کلیدی است: اول ایکه منابع تعیین کننده کارایی سازمان هستند دوم اینکه منابع باید کمیاب , ارزشمند , غیر قابل تقلید و غیر قابل جایگزینی توسط سایر منابع کمیاب باشند. هنگامیکه مورد دوم رخ میدهد مزیت رقابتی ایجاد شده است. کارایی سازمان اساسا بستگی به توانایی آن برای داشتن مزیت رقابتی پایدار متمایز دارد که ناشی از مالکیت منابع مختص سازمان است. 5
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 30 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت استراتژیک درصنایع کوچک و متوسط ) SMEs ( Akram.ahmadi5@gmail.com کلیات مقدمه و تعاریف 1 مدل مدیریت استراتژیک در صنایع کوچک ومتوسط 3 تدوین استراتژی در صنایع کوچک و متوسط 4 اجرای استراتژی 5 6 کنترل استراتژیک در کسب و کار های کوچک و متوسط الگوی مدیریت استراتژیک 2 اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژیک 7 موسساتی هستند که با میزان متفاوتی از سرمایه ،نیروی کار،وحجم محصولات یا گردش جاری بعنوان اجزای حیاتی رشد در اقتصاد جهانی ایفای نقش می نمایند .این بنگاهها اغلب بر منابع داخلی متکی بوده برروند رشد اشتغالزایی کمک می نمایند بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد کشورها از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد . نقش این بنگاهها نه فقط به جهت تعدد و تنوع فعالیت آنها ، بلکه بدلیل مشارکت اینگونه بنگاهها در کلیه وجوه اقتصادی نظیر مشارکت در توسعه منطقه ای ، اشتغالزایی ، نوآوری توسعه صادرات و ایفای نقش مکمل صنایع بزرگ ، حا ئ ز اهمیت می باشد Small & Medium Size Enterprises (SMEs) نقش بن گ اههای کوچک و متوسط اشتغالزایی توسعه تجارت بین الملل مشارکت در توسعه منطقه ای بستر سازی برای توسعه مهارتها ونوآوریهای کارآفرینانه
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 45 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بسم الله الرحمن الرحیم کارگاه آموزشی مدیریت هیجان ها و کنترل خشم هیجان چیست؟ هیجانها تا اندازه ای حالتهای عاطفی ذهنی هستند و باعث میشوند تا به شیوه خاصی احساس کنیم مثلا خشمگین یا شاد شویم. هیجانها نوعی پاسخ فیزیولوژیکی هستند که بدن را برای سازگاری آماده میسازد هیجانها پدیده هایی اجتماعی هستند و ارتباط ما را با دیگران تسهیل میسازد: احساسهای ما به دیگران منتقل میکند چگونگی پاسخدهی دیگران به ما را تنظیم میکنند تعامل اجتماعی را آسان میسازد و رفتار اجتماعی را ترغیب میکند مهم ترین هیجان هایی که نیاز به مدیریت دارند: 3- خشم(عصبانیت) 2- افسردگی(غم) 1- اضطراب (نگرانی) ضرورت مدیریت هیجانها : عدم مدیریت صحیح هیجانها مانند خشم میتواند روابط اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. هیجانها در صورتی که به خوبی کنترل نشوند، سلامت جسمی و روانی افراد را به خطر می اندازند. مهارت مدیریت هیجان به شما کمک میکند تا بتوانید هیجانهای منفی خود را شناسایی و کنترل نمایید، نه اینکه هیجانها بر شما حاکم بوده و رفتار شما را رقم بزنند.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 34 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
/ 1 کسی که دو روز او مساوی باشد ضرر کرده است. پیامبر اکرم (ص) نیم نگاهی بر مدیریت تغییر و نوآوری وضعیت جدید عوامل با وضعیت سابق آنها فرق کندتغییر در محیط ، ساختار، فناوری یا افراد یک سازمان 2 تغییر: تحول:
سازمانهای کنونی در محیطهای متحول و پویایی قرار گرفته اندکه مدیران و رهبران آنها باید با نیروها و موانعی که در مقابل کوششهایشان جهت زنده نگهداشتن سازمان وجود دارد مقابله کنند ، این مقابله به وسیله تغییر صورت می گیرد . تغییر یک واقعیت سازمانی است و رسیدگی به تغییر یکی از کارهای هر مدیری می باشد. 3 مقدمه : چه چیزی را مدیر می تواند تغییر دهد؟ سه موضوع تغییر: فناوری فرایندهای کار شیوه های کار ابزار 4 ساختار روابط قدرت راهکارهای هماهنگی طراحی مجدد مشاغل محدوده کنترل نیروی انسانی دیدگاهها انتظارات درک و دریافت رفتار کدام نیروها نیاز به تغییر را پدید می آورند؟ نیروهای داخلی خط مشیها تکنولوژی نگرش و رفتارهای جدید کارکنان نیروهای خارجی - هزینه های فزاینده - ترس از کمبود منابع طبیعی - امنیت کارکنان - تحریم مصرف کنندگان - رقابت در بازار - قوانین و مقررات دولتی - فناوری 5 انواع نیروها تغییر
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 63 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدا وزارت جهاد كشاورزي واحد آموزش آموزش مباني برنامه ريزي و مديريت پروژه پيدايش گونه اي جديد از تلاشهاي انساني تحت عنوان پروژه برنامه ریزی پروژه ( از نظر قطعیت یا عدم قطعیت ) 1- روشهای قطعی برنامه ریزی شبکه: مسیر بحرانی(cpm) زمان فعالیتها قطعی است 2- روش احتمالی برنامه ریزی شبکه ( شبکه های GERT, PERT ) زمان فعالیتها احتمالی و یا ترکیبی از احتمالی و قطعی هستند. با وجودی که زمان و هزینه احتمالی است روشهای قطعی به علت سادگی کاربرد بیشتری دارد. برای برنامه ریزی پروژه از روشهای دقیق - مدلهای ریاضی- روشهای هیوریستیک می توان استفاده نمود. در گرت فعالیتها احتمالی هستند و ممکن است یک فعالیت انجام نشود . زمانها می توانند دارای هر توزیع پیوسته ای باشند و محدودیتهای مسیر بحرانی , شبکه پیش نیازی و پرت وجود ندارد. GERT: (Graphical Evaluation & Review Technique) فن تکنیک ارزیابی و بازنگری گرافیکی PERT: (Program Evaluation & Review Technique) فن ارزیابی و بازنگری پروژه CPM: Critical Path Method مسیر بحرانی مرحله آغازین مرحله کنترل مرحله اجرا مرحله برنامه ریزی مرحله اختتامی مرحله آغازین مراحل مدیریت پروژه: 1- فرآیند های آغازین: مدیریت قرارداد ها , تکنیک های تهیه مناقصه , پروپوزالها, منشوره پروژه, اطلاع از قوانین و مسائل حقوقی 2- فرآیندهای برنامه ریزی ( project planning ) 3- فرآیند اجرایی 4- فرآیند کنترل 5- فرآیند های پایانی: مستند سازی پروژه , اختتام قرارداد مصریان باستان در حدود 6000 سال پیش مفاهیم برنامه ریزی، زمانبندی و کنترل پروژه را در احداث بنای عظیم اهرام ثلاثه به کار بستند. در سال 1917 گانت چارت بعنوان نخستین ایده های حاصل از تحقیقات در زمینه برنامه ریزی و زمانبندی پروژه ها معرفی شد. در اواسط دهۀ 1950 چند تیم تحقیقاتی مستقل، رویه های مشابهی را برای برنامه ریزی، زمانبندی و کنترل پروژه ها ارائه نمودند. بکارگیری این روشها در تحقیقات صورت گرفته، منجر به 30 تا 40 درصد کاهش در زمان و هزینه تکمیل پروژه های مورد بررسی شد. در سال 1957، بخش تحقیق در عملیات سازمان مرکزی تولید برق بریتانیا روشی را برای کاهش زمان تعمیر یک دستگاه ژنراتور بکار بست که منجر به معرفی مسیر بحرانی شد. کارکنان شرکت هواپیمایی Lockheed Aircraft ؛ شرکت مشاوره Booz, Alien, and Hamilton ؛ و نیروی دریایی ایالات متحده در سال 1959 با بکارگیری تکنیک PERT در برنامه ریزی، زمانبندی و کنترل پروژه ساخت موشک پولاریس موفق به کاهش زمان و هزینه پروژه شدند. Due Pont and Remington and Univac ، در سال 1959 مدل پایه ای زمان/ هزینه و روش مسیر بحرانی ( CPM ) را جهت کاهش زمان صرف شده برای تعمیرات، نگهداری و بازسازی دستگاهها ارائه نمودند. تاریخچه توسعه مفاهیم
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 65 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
ب ه ن ا م خ د ا مرواريد م د ي ر ي ت ؛ خ ل ا ق ي ت ؛ ح ل م س أل ه و ت ح و ل س ا ز م ا ن ي ديد گاه راجرز در مورد : دگرگوني اجتماعي ـ فرايندي تغييرات ساختاري و كاركردي محركهاي درون نظام اجتماعي تغيير قريب الوقع محركهاي خارج از نظام اجتماعي تغيير بر خوردي مرواريد مراحل فرايند تغيير 1- ( ابداع ) يا اختراع پيدايش ايده ها 2- ( اشاعه ) يا گسترش 3- ( پيامدها ) يا نتايج پذيرش و سازگاري يا رد نو آوريها در درون نظام اجتماعي گابريل تورد ؛ جامعه شناس فرانسوي در تأييد مكتب (( اشاعه گرايي )) معتقد است كه دگرگوني در يك جامعه ناشي از دگرگوني مقدماتي در جامعه اي ديگر است براين اساس ايده منحني اس s را ارائه داد . مرواريد ابتدا بخش كوچكي از افراد نوآوري را مي پذيرند ؛ اين پذيرش سپس شتاب گرفته وهنگامي كه نهايتأ آخرين اعضاي نظام به پذيرش نو آوري مي پردازند ؛ كاهش مي يابد . شكل گيري تحول اجتماعي 1- تحول دروني تحول ناشي از تماس گزينشي 2- تحول ناشي از تماس تحول ناشي از تماس هدايت شده در عصر كنوني بدون شك (( دوران تحول ناشي از تماس هدايت شده )) موجب اصلي تحولات ؛ پيراموني دور و نزديك نظام اجتماعي است . مرواريد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 71 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا دومین کارگاه آموزشی مدیریت دانش كارگاه آموزشي نظامهاي مديريت دانش راهنمائي براي راهبران اهداف آموزشي كارگاه درك صحيح از نظام هاي مديريت دانش كمك به اجراي موفق نظام هاي مديريت دانش درك عيني نظامهاي مديريت دانش ايجاد يك فضا و چارچوب مشخص در ذهن راهبران شناسائي گلوگاههاي كليدي مديريت دانش – پيش زمينه مديريت دانش بعنوان يك جام مقدس براي محيطهاي كاري: - كاهش چرخههاي زماني - كاهش هزينهها - كاهش چرخه زماني ارائه محصولات جديد به بازار - بهبود خدمات رساني مشتري - توانمندسازي كاركنان - خلق محصولات با كيفيت و نوآوري بالا انعطافپذير ساختن سازمان در مواجهه با تغييرات در جهت بهبود وضعيت رقابت و سودمندي افزايش بهرهوري و كارائي
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 252 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
IMS 1 دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن ( IMS ) اهداف دوره مروري بر تعاريف و الزامات سيستم هاي مديريت ISO 9001:2000 ، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001 : 2007 آشنايي با مشتركات سه سيستم آشنايي با مستندات سه سيستم مذكور IMS 2 اهداف دوره شناخت مباني و اصول مميزي شناخت مراحل و فرايند مميزي سيستم هاي مديريت شناخت اصول رفتاري مميزين داخلي آشنايي با روش ثبت سه سيستم IMS 3 IMS 4 سيستم هاي مديريت كيفيت (ISO 9001:2000)، مديريت زيست محيطي (ISO 14001:2004) و مديريت ايمني و بهداشت حرفه اي (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقايع و به جا گذاردن شواهد عيني ، با استفاده از ابزارهايي مانندبازنگري مديريت ، اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه و مميزي ها شرايط يادگيري را در سازمان تسهيل مي نمايند . IMS 5 عبارت است از يك نظام مديريت كه براي سازمان از ديدگاه هاي كيفيت، محيط زيست و ايمني و بهداشت حرفه اي برنامه ريزي ، سازماندهي ، هدايت و رهبري و كنترل مي نمايد . نظام مديريت يكپارچه (IMS)
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 51 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فصل اول : ماهیت مدیریت استراتژیک در این فصل چندین موضوع بر همه فصل های کتاب اثرات زیادی دارند 1- رویدادهای جهانی : بر همه تصمیمات استراتژیک اثرات واقعی دارند 2- فن آوی اطلاعات : بصورت یکی از ابزارهای حیاتی برای مدیریت استراتژیک درآمده است ( شبکه رایانه جهانی ) 3- محیط طبیعی : به صورت یک موضوع بسیار مهم مدیریت استراتژیک رویدادهای جهانی ( مرز کشورها نمی تواند محدوده تصورات ما را تعیین کنند ) پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان ادارک مدیران از عوامل زیرمی باشد شرکت های رغیب بازارها قیمت ها عرضه کنندگان مواد اولیه توزیع کنندگان دولت ها بستانکاران مشتریان که در سراسر دنیا وجود دارند . تعریف مدیریت استراتژیک : هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه اي چندگانه که سازمان راقادر می سازد به هدفهاي بلندمدت خود دست یابد . فرآیند مدیریت استراتژیک ( Strategies management process ) -1 تدوین استراتژي ها -2 اجراي استراتژي ها -3 ارزیابی استراتژي ها