نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
دانلود مبانی نظری و سوابقی پژوهشی مهارتهای مدیریتی و جانشین پروری

دانلود-مبانی-نظری-و-سوابقی-پژوهشی-مهارتهای-مدیریتی-و-جانشین-پروریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 43 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه
‏عصر کنونی،‏ ‏عصر دانش و توانایی است‏، ‏همان گونه که تافلر در کتاب‏ ‏های موج سوم و جابه جایی در قدرت نیز مطرح کرده،‏ ‏عامل قدرت و جابجایی در دنیای امروزی که دوره موج سوم و پست مدرنیسم لقب گرفته است،‏ ‏دانش و دانائی است،‏ ‏به همین دلیل امروزه توسعه از محور اقتصادی به محور اطلاعاتی و دانائی تبدیل شده است و چنانچه اندیشمندان‏ ‏گفته اند سازمان‏ ‏های هزاره سوم از مفاهیم جدیدی همچون مدیران دانش،‏ ‏کارکنان دانش مدار،‏ ‏سازمان‏ ‏های دانش آفرین،‏ ‏یادگیرنده و یاد دهنده صحبت‏ ‏می کنند‏. ‏در عصر حاضر،‏ ‏توسعه منابع فکری،‏ ‏انسانی و مدیریت دانش به عنوان راز بقا و ماندگاری سازمان‏ ‏ها و جوامع تلقی می شود و مهمترین چالش در عرصه کسب و کار،‏ ‏بهرمندی از نیروی انسانی هوشمند،‏ ‏مستعد،‏ ‏توانمند‏ ‏و‏ ‏شایسته می باشد.‏ ‏از‏ آ‏نجا که سازمانها در آینده با ‏ ‏چالش های رقابتی فزاینده ای مواجه خواهند شد و برای مدیریت این چالش ها،‏ ‏نیاز به مدیرانی شایسته تر و اثر بخش تر از مدیران فعلی خواهند داشت،‏ ‏لذا در سازمان‏ ‏های آینده نگر و آینده ساز مدیریت استعدادها و‏ ‏جایگزین پروری هر روز از اهمیت بیشتری برخوردار باشد‏.
‏چارچوب کلی این تحقیق در این فصل بر اساس‏ ‏بررسی ارتباط‏ انتقال مهارت های مدیریتی به زیردستان ‏و ‏جانشین پروری در ‏سازمان ‏منطقه ویژه اقتصادی ‏انرژی پارس ‏استان بوشهر‏ ‏می‌باشد. در این فصل مفهوم‌شناسی متغیرهای ‏انتقال مهارت های مدیریتی و جانشین پروری ‏مورد بررسی قرار ‏ ‏می گیرد. ضمن این که بررسي تحقيقات گذشته مي تواند بسياري از ابهامات، مشكلات، موانع و دستاوردهای ديگر را در رابطه با موضوع تحقيق روشن سازد. در اين فصل تحقيقات انجام شده در رابطه با ‏مولفه های ‏انتقال مهارت های مدیریتی به زیردستان و جانشین پروری ‏در ايران و خارج از ايران ‏بر مبناي زمان نگارش آنها از قدیم به جدید تنظيم شده ‌اند.‏
‏مبانی نظری

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
پیشینه تحقیق مدیریت پژوهش

پیشینه-تحقیق-مدیریت-پژوهشلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 86 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏ ‏مقدمه
‏صنعت براي بهبود مديريت پژوهش خود نيازمند جذب نتايج تحقيق است. (Dearing,Kurzeja,2007‏ ) ‏تحقيقات سازمان يافته موتور پيشرفت همه جوامع امروزي است آنان كه از منظر اقتصادي به تحقيقات مي‌نگرند و اصحاب عدد و رقمند، بدين حقيقت توجه دارند كه به ازاي هر ریال سرمايه‌گذاري تحقيقاتي مي‌توان به طور متوسط 30 ريال برداشت كرد، كه اين بازدهي از كمتر سرمايه گذاري ديگري انتظار مي‌رود. همين است كه سهم هزينه‌هاي تحقيقاتي از درآمد ناخالص ملي، در همه كشورها روبه رشد دارد و حتي بنگاههاي خصوصي هوشمند نيز پيوسته هواي آن دارند كه بر سرمايه‌گذاري تحقيقاتي خود بيفزايند و گوي سبقت را در اين ميدان از همگنان بربايند.
‏مديريت يك سازمان تحقيق و توسعه، تا حد زيادي، هنر منسجم سازي تلاشهاي گوناگون آنهايي است كه در سازمان مشغول به كارند. گذشته از آن، مدير بايد ضمن دست و پنجه نرم كردن با عدم قطعيت ذاتي يك سازمان تحقيق و توسعه، به كارها نظم بدهد، هدفگذاري كند و آينده‌نگر باشد. با در نظر گرفتن نقش سهم تحقيق و توسعه در شكوفايي اقتصادي كشور، در سوددهي يك سازمان تجاري، در اثر بخشي يك مؤسسه تكنولوژي ‏–‏ پايه دولتي و نيز با سرمايه‌گذاري عظيمي كه كشورها در فعاليتهاي تحقيقاتي انجام مي‌دهند. مديريت تحقيق و توسعه مي‌تواند پيامدهاي عميق و دامنه‌داري داشته باشد هر كشوري براي تداوم رشد اقتصادي خود، ايجاد دفاع ملي قدرتمند باهزينة قابل تأمين و نيز براي داشتن جايگاهي بيشتر و در جامعة بين‌المللي، بايد از يك سياست علمي / تحقيقاتي و مديريتي اثر بخشي و پر بنيه‌اي برخوردار باشد.(جين، ترايانديس، 1381، ص 3).
‏تحقيق و توسعه

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
پروژه مدیریت آموزشی 108 ص

پروژه-مدیریت-آموزشی-108-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 80 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏فصل اول : توانايي تشخيص مفهوم مديريت و اصول آن
‏اجزاء يا سيستمهاي فرعي
‏تداخل سيستمها
‏نيروهاي پيوستگي و گسستگي سيستم
‏آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن
‏اجزاء سازمان ‏–‏ نگرش سيستمي
‏سازمان رسمي و كاركرد آن
‏وجوه مشترك سازمانهاي رسمي
‏سلسله مراتب و ارتباطات در سازمانهاي رسمي
‏سازمان غير رسمي و كاركرد آن
‏شناسايي مفهوم مديريت و اصول آن
‏فراگرد مديريت
‏شناسايي سبك هاي مديريتي
‏مديريت علمي
‏ساير مفروضات اساسي مديريت علمي
‏مديريت كلاسيك
‏مديريت كلاسيك جديد
‏مديريت صرفاً هدف گرا
‏مديريت ميانه رو
‏مديريت سايه نما
‏فصل دوم : توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و كاركردهاي آن
‏شناسايي مفهوم آموزش و انواع آن
‏مهمترين شيوه‌هاي آموزشي
‏2
‏روش علمي و منطقي
‏انواع آموزش
‏آموزش رسمي
‏آموزش غيررسمي
‏آموزش غير رسمي سازمان نيافته
‏شناسايي ويژگي‌هاي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي
‏استراتژي‌ها :
‏سياست‌ها :
‏شناسايي نقش آموزش فني و حرفه‌اي در نظام آموزش كشور
‏ويژگيهاي مدير آموزشي
‏1- مهارت در رهبري و هدايت افراد به ويژه كادر آموزشي
‏2- مهارت در روابط انساني
‏3- مهارت در برقراري روابط گروهي
‏4- مهارت و ارزشيابي
‏5- مهارت در انتخاب همكاران
‏وظايف مديران آموزشي
‏فصل سوم : توانايي اجراي مقررات و آئين نامه‌هاي مؤسسات كارآموزي
‏شناسايي ويژگيهاي آموزشگاههاي فني و حرفه‌اي
‏شناسايي قوانين و مقررات تاسيس آموزشگاههاي فني و حرفه‌اي
‏4- توانائي برنامه ريزي و نظارت بر اجراي برنامه‌ها
‏آشنايي با وسايل كمك آموزشي
‏بهره گيري از وسايل كمك آموزشي
‏1- خود را آماده كنيد:
‏2- آماده كردن محيط :‌
‏3- كارگاه يا آزمايشگاه را آماده كنيد.
‏3
‏4- پيگيري و نتيجه گيري
‏شناسائي اصول تدوين اهداف كلي و جزئي دوره آموزشي
‏شناسائي اصول تحليل محتواي دوره آموزشي
‏فصل پنجم : توانائي ارزشيابي از دوره‌هاي آموزشي
‏شناسائي مفهوم ارزشيابي آموزشي و روش‌هاي آن
‏شناسائي اصول ارزشيابي جامع و فراگير
‏ارزشيابي و قضاوت بر دو نوع نگرش تقسيم مي‌شود:
‏1- ارزشيابي بر اساس شواهد دروني
‏ارزشيابي قبل از برگزاري دورة آموزشي را ارزشيابي تشخيص مي‌گويند.
‏2- آزمون در طول برگزاري دوره آموزشي را ارزشيابي تكويني نيز مي‌گويند.
‏3- انجام آزمون در پايان دوره آموزشي:
‏الف ‏–‏ اهداف آموزشي تا چه حد موفق بوده است.
‏ب ‏–‏ ارتقاء به سطوح بالاتر :
‏1- آزمون عملي :
‏شناسائي اصول ارزشيابي در اثر بخشي آموزشي:
‏فصل ششم : توانائي تهيه گزارش‌هاي مورد نياز آموزشگاهها
‏شناسائي پايه‌اي اساسي آئين نگارش
‏شناسائي مقررات مكاتبات اداري
‏شناسائي اصول تهيه گزارش‌هاي مورد نياز آموزشگاهها
‏فصل هفتم : توانايي برقراري روابط انساني
‏شناسايي مفهوم ارتباط و عوامل تشكيل دهنده آن
‏شناسايي عوامل موثر ارتباطي
‏شناسايي سدهاي ارتباطي
‏فصل هشتم : توانايي نظارت بر امور مالي آموزشگاه
‏آشنايي با اصول مقدماتي حسابداري عمومي
‏5
‏آشنايي با مفاهيم و اصول حسابداري:
‏اصول حسابداري :
‏فصل نهم : توانايي پيشگيري از حوادث و رعايت نكات ايمني و بهداشت كار
‏آشنايي با حوادث شغلي، علل بروز آن و بهداشت محيط كار
‏اهميت حوادث ناشي از كار
‏علل بروز حوادث شغلي (ناشي از كار)
‏بهداشت محيط كار
‏آشنايي با وسايل ايمني و بهداشت كار و كاربرد آنها
‏فصل اول : توانايي تشخيص مفهوم مديريت و اصول آن
‏اجزاء ‏يا سيستمهاي فرعي
‏همانطوريكه اشاره شد، هر سيستم شامل اجزاء و عناصر داخلي آن مي‏‌‏باشد كه ممكن است به صورت عنصري ساده يا سيستمي پيچيده وجود داشته باشد و هر چه سيستم بزرگتر و پيچيده تر باشد، احتمال اينكه واجد عناصر پيچيده‏‌‏تر و بزرگتري باشد وجود دارد و در شرايطي كه عناصر يك سيستم به حدي بزرگ و پيچيده باشند كه خود يك سيستم بوده باشند، به اين سيستمها، سيستم فرعي مي‏‌‏گويند. به عنوان مثال، مي‏‌‏توان به جايگاه واحدها در اركان دولت اشاره نمود. به اين صورت كه در بدنه دولت، هر وزارتخانه سيستم فرعي آن بوده و واحدهاي زير سيستم آن وزارتخانه نيز سيستم فرعي آن بشمار مي‏‌‏آيند.
‏در واقع، سيستمهاي كوچكتر داخل سيستمهاي بزرگ قرار مي‏‌‏گيرند و آنان نيز در داخل سيستمهاي باز هم بزرگتر تشكيل مي‏‌‏يابند. در اين وضعيت، سيستمهاي كوچكتر را سيستمهاي مشمول و سيستمهاي بزرگتر را شامل مي‏‌‏گويند.
‏تداخل سيستمها
‏در مباحث سيستماتيك، بعضاً ممكن است هر سيستمي در چندين سيستم ديگر و به صورت همزمان قرار داشته باشد. جايگاه و وضعيت يك فرد در سيستمهاي خانواده، محل تحصيل، محل كار و، نمونه بارزي از تداخل احتمالي مورد بحث مي

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
مدیریت پروژه 20 ص

مدیریت-پروژه-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏«‏گستره دانش مدیریت پروژه (PMBOK)‏ عبارتی جامع و فراگیر می باشد که به توصیف مجموعه دانش های درگیر در حرفه مدیریت پروژه می پردازد. همچون دیگر حرفه ها نظیر حقوق، پزشکی و حسابداری، وظیفه بکارگیری و پیشبرد گستره این دانش بر عهده دست اندرکاران این حرفه و اقشار دانشگاهی ‏است. گستره دانش مدیریت پروژه در‏بردارنده شیوه های سنتی قابت شده ای است که به صورت فراگیر به کار گرفته شده ‏و همچنین شامل علوم ابتکاری و شیوه های پیشرفته ای می باشد که پیش از این، ‏د‏امنه استفاده از آنها محدودتر به نظر می رسیده و اطلاعات منتشر شده و غیر منتشره در این زمینه را در برمی گیرد.
‏چکیده ای از مدیریت پروژه
‏مدیریت پروژه یک حرفه نو ظهور است. همیشه تیم مدیریت پروژه مسئول مشخص سازی این نکته می باشد که در هر پروژه معین چه مواردی برای آن مناسب بوده و با آن در تناسب می باشد.
‏مدیریت پروژه یک حرفه نسبتاً جوان است.
‏مدیریت پ‏ر‏وژه چیست؟
‏مدیریت پروژه به کار بستن دانش ها، مهارت ها، ابزارها و تکنیک های مرتبط با ‏ ‏فعالیت های یک پروژه در جهت رسیدن به نیازهای آن می باشد. با بهره گیری از موارد فوق الذکر در خلال مراحلی همچون ‏«‏مرحله آغازین‏»‏، ‏«‏برنامه ریزی‏»‏، ‏«‏اجرا‏»‏، ‏«‏کنترل‏»‏ و ‏«‏اختتامیه (مرحله پایانی)‏»‏، فرایند مدیریت پروژه صورت می پذیرد. تیم پروژه به مدیریت کاره‏ا‏ی پروژه پرداخته و این کارها عموماً شامل‏ ‏موارد ذیل است :
‏مدیریت تقاضاهای متناقض مرتبط با محدوده طرح، مدت زمان اجرا، هزینه اجرا، ریسک طرح و کیفیت آن.
‏مدیریت سهام داران با‏ ‏مجموعه انتظارات و احتیاجات متفاوت.
‏مدیریت ملزومات شناسائی شده طرح.
‏این نکته، بسیار حائز اهمیت است که تعداد زیادی از فرایندها در مدیریت پ‏ر‏وژه طبیعتاً تکرارپذیرند. تا حدودی می توان شرح قدم به قدم جزئیات پیشرونده یک طرح را نیز به واسطه ماهیت و لزوم آن در تمام طول چرخه حیات پروژه، در زمره این دسته از فرایندها به شمار آورد. به عبارت دیگر هرچه بیشتر در مورد پروژه خود بدانید، بهتر م‏ی‏ توانید آن را مدیریت نمائید.
‏گاهاً (حتی) برای بیان رویه سازمانی مدیریت کارهای مستمر یک سازمان اج‏ر‏ائی از اصطلاح ‏«‏مدیریت پروژه‏»‏ ا‏س‏تفاده می گردد ؛ (اما) صحیح تر آن است که این شیوه مدیریتی را ‏«‏مدیریت پروژه ای‏»‏ بنامیم، چراکه در این شیوه، با بسیاری از جنبه های مختلف این قبلی کارها، برخوردی همچون یک پروژه به عمل می آید تا تکنیک های مدیریت پروژه را در مورد آنها بکار بندند.
‏رابطه با دیگر جنبه های (دانش) مدیریت
(Relationship to Other Management Disciplines)‏
‏اغلب مهارت های مورد نیاز به جهت مدیریت پروژه ها منحصراً به (دانش) مدیریت پ‏ر‏وژه تعلق دارند. (به عنوان مثال روش تجزیه و تحلیل مسیر بحرانی و یا ساختار شکست کار (WBS)‏. به هر صورت،‏ PMBOK‏ سایر موضوعات و جنبه های مدیریتی (مورد نیاز جهت مدیریت پ‏ر‏وژه ها) را نیز پوشش می دهد. همانگونه که در شکل 1-2 این مطلب به وضوح نشان داده شده است.
‏«‏مدیریت عمومی‏»‏ دربردارنده مباحثی چون برنامه ریزی، سازماندهی، کارگزینی، اجرا و کنترل کلیه عملیات های یک موسسه فعال می باشد. PMBOK‏ بسیاری از جنبه ها و زم‏ینه‏ ‏های ‏«‏مدیریت عمومی‏»‏ را تعدیل نموده و یا تحت پوشش خود قرار می دهد؛ مواردی همچون رفتار سازمانی، پیش بینی های مالی و تکنیک های برنامه ریزی که عناوین مذکور تنها اسامی تعداد اندکی از آنهاست.
‏زمینه دانش مدیریت پروژه
‏مدیریت یکپارچگی پروژه (Project Integration Management)
‏مدیریت یکپارچگی پروژه، ‏دربردارنده فرایندهای مورد نیاز، جهت تضمین هماهنگی و یکپارچگی میان اجزاء مختلف یک پروژه به نحو مناسب بوده و همچنین، مبحث یکپارچگی، با هدف برآورده سازی مجموعه انتظارات و نیازمندیهای سهامداران ( و یا فراتر روی از آنها) به ایجاد تبادل و توازن میان اهداف و گزینه های متعارض پروژه ‏ ‏می پردازد. ام‏ک‏ان یکپارچه سازی و منسجم نمودن کلیه فرآیندهای مدیریت پروژه، مقدمتاً به واسطه انسجام فرآیندهای مشروح در این بخش فراهم می آید.
‏ایجاد برنامه پروژه (Project Plan Development)‏ ؛ ‏به جمع آوری نتایج سایر فرآیندهای برنامه ریزی پرداخته و آنها را در قالب یک مستند یکپارچه و منسجم، در کنار یکدیگر قرار می دهد.
‏اجرای برنامه پروژهExecution)‏ ؛ (Project Plan‏ ‏به انجام برنامه پروژه از طریق فعالیت های موجود در آن می پردازد.
‏کنترل تغییر یکپاچه ( Integrated Change Control )‏ ؛ ‏هماهنگ نمودن تغییرات ‏د‏ر طول کل پروژه می پردازد.
‏فرآیندهای فوق الذکر، ‏با یکدیگر و نیز با سایر فرآیندهای موجود در زمینه های دیگر دانش مدیریت پروژه در تعامل می باشند. هر فرآیند، بر حسب نیازمندیهای پروژه، ممکن است تلاش یک فرد، تعداد بیشتری از افراد و یا گروه ها را متوجه خود نماید. عموماً هر یک از این فرآیندها، حداقل یکبا‏ر در هر فاز پروژه به اجرا درمی آ‏یند.
‏ ‏وقتی نیازمند انجام یک برآورد هز‏ی‏نه ای، برای یک برنامه احتیاطی هستی‏م‏ و یا در تعیین و شناسایی ریسک های درگیر با گزینه های مختلف مبحث کارگزینی، الزامی وجود داشته باشد، مدیریت یکپارچگی پروژه، وارد معرکه می گردد. به هر صورت،‏ ‏برای تکمیل موفق یک‏ ‏پروژه لازم است تا فرآیند یکپارچه سازی در تعدادی دیگر از زمینه های پروژه نیز، به اجرا درآید. به عنوان نمونه ‏:
‏*‏کارهای هر پروژه، همواره ‏می بایست، با فعالیت های مستمر و پیشرونده سازمان اجرایی درگیر آن یکپارچه و هماهنگ گردد.
‏مدیریت یکپارچگی پروژه
‏*‏ ‏«‏محدوده پروژه‏»‏ و ‏«‏محدوده محصول‏»‏ نیز می بایست یکپا‏ر‏چه و منسجم گردند.
‏1. ایجاد برنامه پروژه
‏ ‏*‏ ‏1.‏ ‏ورودی ها
‏1-‏ ‏خروجی های سایر برنامه ریزیها
‏2-‏ ‏اطلاعات پیشین
‏3-‏ ‏ ‏خط مشی های سازمانی
‏4-‏ ‏محدودیت ها
‏5-‏ ‏ فرضیات
‏ ‏*‏ ‏2.‏ ‏ابزارها و تکنیک ها
‏1-‏ ‏متدوژی برنامه ریزی پروژه
‏2-‏ ‏دانش و مهارتهای سهامداران
‏3-‏ ‏ ‏سیستم اطلاعات مدیریت پروژه
‏4-‏ ‏مدیریت ارزش حاصله
‏ ‏ *‏ ‏3.‏ ‏خروجی ها
‏1-‏ ‏ ‏برنامه پروژه
‏2-‏ ‏ ‏جزئیات پشتیبانی
‏2.اجرای برنامه پروژه
‏ ‏*‏ ‏1.‏ ‏ورودی ها
‏1-‏ ‏برنامه پروژه
‏2-‏ ‏جزئیات پشتیبانی
‏3-‏ ‏خط مشی های سازمانی
‏4-‏ ‏فعالیت های پیشگیرانه
‏5-‏ ‏اقدام اصلاحی
‏ ‏*‏ ‏2.‏ ‏ابزارها و تکنیک ها
‏1-‏ ‏مهارت های مدیریت عمومی
‏2-‏ ‏(مجموعه) دانشها و مهارتهای
‏ مرتبط با محصول
‏3-‏ ‏سیستم (صدور) مجوز کاری
‏4-‏ ‏جلسات بازنگری وضعیت
‏5-‏ ‏سیستم اطلاعات مدیریت پروژه
‏6-‏ ‏رویه های سازمانی
‏ ‏ *‏ ‏3.‏ ‏خروجی ها
‏1-‏ ‏نتایج کا‏ر
‏2- ‏ ‏درخواست های تغییر
‏3.کنترل تغییر یکپارچه
‏ ‏*‏ ‏1.‏ ‏ورودی ها
‏1-‏ ‏برنامه پروژه
‏2-‏ ‏گزارشات کارآئی
‏3-‏ ‏درخواست های تغییر
‏ ‏*‏ ‏2.‏ ‏ابزارها و تکنیک ها
‏1-‏ ‏سیستم کنترل تغییر
‏2-‏ ‏مدیریت پیکربندی
‏3-‏ ‏سنجش کارآئی
‏4-‏ ‏برنامه ریزی اضافی
‏5-‏ ‏سیستم اطلاعات مدیریت پروژه
‏ ‏ *‏ ‏3.‏ ‏خروجی ها
‏1-‏ ‏به روز رسانی برنامه پروزه
‏2-‏ ‏ اقدام اصلاحی
‏3- ‏ ‏آموخته ها


 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
برنامه‌ ریزی و مدیریت پروژه 63 ص

برنامه‌-ریزی-و-مدیریت-پروژه-63-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 60 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏‌‏مقدمه
‏«برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏»
‏ چگونگي‌ «برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏» با يك رويكرد شش‌ مرحله‌اي‌ ‏ را بررسی می کنیم ‏اين‌ رويكرد شش‌مرحله‌اي‌، مسيري‌ را پيش‌ روي‌ مديران‌ پروژه‌ قرار مي‌دهد تا براساس‌ آن‌ بتوانند ‌مانند، يك‌ مدير پروژه ، سطوح‌ بالاي‌ سازماني،‌ عمل‌ و تمام ‌ابزار لازم‌ را در زمان اجراي‌ پروژه‌ كنترل كنند.
‏مرحله‌ي‌ اول‌: «برنامه‌ي پروژه» را براي‌ افرادي كه از آن سود مي‌برند توضيح‌ دهيد و عناصر كليدي‌ آن‌ را به‌ بحث‌ بگذاريد.
‏در بحث‌ مديريت‌ پروژه‌، برنامه‌ي پروژه از اصطلاحاتي‌ است‌ كه‌ بيش‌ترين‌ تعبيرها وبرداشت‌هاي نادرست در مورد آن صورت مي‌گيرد و متاسفانه‌ درست‌ قابل‌ فهم‌ نيست‌. «برنامه‌ي پروژه» مجموعه‌اي از مدارك‌ و مستندات‌ است‌ كه‌ ممكن است در مدت زمان انجام پروژه‌ تغيير كند. درست‌ مانند نقشه‌ي‌ مسير، راه‌ و دستورالعمل ‌پيمودن‌ مراحل‌ مختلف‌ پروژه‌ را ارايه‌ مي‌دهد. مدير پروژه‌ هم‌ مانند يك‌ مسافر نيازمند مشخص كردن جريان‌ يا مسير پروژه است. درست‌ مانند يك‌ راننده‌ كه‌ ممكن‌ است‌ با مسايل‌ و مشكلات‌ مختلفي‌ در جاده‌ مواجه‌ شود و يا مسيرهاي ‌جديدي‌ براي‌ مقصد نهايي‌ پيش‌رو داشته‌ باشد، مدير پروژه‌ نيز ممكن‌ است‌،‌ نيازمند ‌اصلاح‌ مسير انجام پروژه‌ باشد.
‏تار‏ی‏خچه‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه در زم‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ گوناگون کاربرد‏ی‏ شامل ساختمان ساز‏ی‏،مهندس‏ی‏ ودفاع‏ی‏ گسترش ‏ی‏افته‏ است. در ا‏ی‏الات‏ متحده امر‏ی‏کا،پدر‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه، هنر‏ی‏ گانت (Henry Gant‏)است که به عنوان پدر علم برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ وروشها‏ی‏ کنترل ن‏ی‏ز‏ شناخته شده است. شهرت او به چند عامل بستگ‏ی‏ داشته ‏است‏: اول به خاطر استفاده از گانت چارت که ‏ی‏ک‏ی‏ از ابزارها‏ی‏ کنترل پروژه محسوب م‏ی‏ شود .دوم به خاطر همکار‏ی‏ با Fredrick Winslow Taylor‏ در تئور‏ی‏ علم‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ودر نها‏ی‏ت‏ شهرت او به علت مطالعاتش بر رو
‏2
‏‌‏مقدمه
‏«برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏»
‏ چگونگي‌ «برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏» با يك رويكرد شش‌ مرحله‌اي‌ ‏ را بررسی می کنیم ‏اين‌ رويكرد شش‌مرحله‌اي‌، مسيري‌ را پيش‌ روي‌ مديران‌ پروژه‌ قرار مي‌دهد تا براساس‌ آن‌ بتوانند ‌مانند، يك‌ مدير پروژه ، سطوح‌ بالاي‌ سازماني،‌ عمل‌ و تمام ‌ابزار لازم‌ را در زمان اجراي‌ پروژه‌ كنترل كنند.
‏مرحله‌ي‌ اول‌: «برنامه‌ي پروژه» را براي‌ افرادي كه از آن سود مي‌برند توضيح‌ دهيد و عناصر كليدي‌ آن‌ را به‌ بحث‌ بگذاريد.
‏در بحث‌ مديريت‌ پروژه‌، برنامه‌ي پروژه از اصطلاحاتي‌ است‌ كه‌ بيش‌ترين‌ تعبيرها وبرداشت‌هاي نادرست در مورد آن صورت مي‌گيرد و متاسفانه‌ درست‌ قابل‌ فهم‌ نيست‌. «برنامه‌ي پروژه» مجموعه‌اي از مدارك‌ و مستندات‌ است‌ كه‌ ممكن است در مدت زمان انجام پروژه‌ تغيير كند. درست‌ مانند نقشه‌ي‌ مسير، راه‌ و دستورالعمل ‌پيمودن‌ مراحل‌ مختلف‌ پروژه‌ را ارايه‌ مي‌دهد. مدير پروژه‌ هم‌ مانند يك‌ مسافر نيازمند مشخص كردن جريان‌ يا مسير پروژه است. درست‌ مانند يك‌ راننده‌ كه‌ ممكن‌ است‌ با مسايل‌ و مشكلات‌ مختلفي‌ در جاده‌ مواجه‌ شود و يا مسيرهاي ‌جديدي‌ براي‌ مقصد نهايي‌ پيش‌رو داشته‌ باشد، مدير پروژه‌ نيز ممكن‌ است‌،‌ نيازمند ‌اصلاح‌ مسير انجام پروژه‌ باشد.
‏تار‏ی‏خچه‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه در زم‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ گوناگون کاربرد‏ی‏ شامل ساختمان ساز‏ی‏،مهندس‏ی‏ ودفاع‏ی‏ گسترش ‏ی‏افته‏ است. در ا‏ی‏الات‏ متحده امر‏ی‏کا،پدر‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه، هنر‏ی‏ گانت (Henry Gant‏)است که به عنوان پدر علم برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ وروشها‏ی‏ کنترل ن‏ی‏ز‏ شناخته شده است. شهرت او به چند عامل بستگ‏ی‏ داشته ‏است‏: اول به خاطر استفاده از گانت چارت که ‏ی‏ک‏ی‏ از ابزارها‏ی‏ کنترل پروژه محسوب م‏ی‏ شود .دوم به خاطر همکار‏ی‏ با Fredrick Winslow Taylor‏ در تئور‏ی‏ علم‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ودر نها‏ی‏ت‏ شهرت او به علت مطالعاتش بر رو
‏3
‏ی‏ کار ومد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ساختمان کشت‏ی‏ ن‏ی‏رو‏ی‏ در‏ی‏ائ‏ی‏ بوده است.او در بس‏ی‏ار‏ی‏ از مو‏ارد‏ از جمله استفاده از ساختار دسته بند‏ی‏ کسب وکار(WBS‏)وهمچن‏ی‏ن‏ تخص‏ی‏ص‏ منابع پ‏ی‏شگام‏ بوده است.
‏سالها‏ی‏ 1950به عنوان شروع مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه جد‏ی‏د‏ شناخته شده است. در امر‏ی‏کا‏ در اوا‏ی‏ل‏ سال 1950 پروژه ها غالبا به طور خاص براساس گانت چارت وبا روشها وابزارها‏ی‏ غ‏ی‏ر‏ رسم‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ م‏ی‏ شدند. درآن زمان دو مدل ر‏ی‏اض‏ی‏ برا‏ی‏ جدول زمان بند‏ی‏ وجود داشت: 1-فن ارز‏ی‏اب‏ی‏ و بازنگر‏ی‏ برنا‏مه‏ ‏ی‏ا‏ PERT (Program Evaluation and Review Technique‏ ) که توسط Booz-Alen‏ وHamilton‏ ابداع شد.
‏2-روش مس‏ی‏ر‏ بحران‏ی‏(CPM )Critical Path Method
‏ا‏ی‏ن‏ روش با مشارکت دو انجمن Du Pont‏ وRemington Rand‏ به منظور مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه ها‏ی‏ تعم‏ی‏ر‏ ونگهدار‏ی‏ طراح‏ی‏ شد.ا‏ی‏ن‏ روشها‏ی‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ به سرعت در بس‏ی‏ار‏ی‏ از شرکتها‏ی‏ خصوص‏ی‏ گسترش ‏ی‏افت‏. در همان زمان روشها‏ی‏ برآورد ق‏ی‏مت‏ تمام شده،مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ هز‏ی‏نه‏ واقتصاد مهندس‏ی‏ توسط Hans Lang‏ ود‏ی‏گران‏ در حال گسترش بود. درسال1965،انجمن مهندس‏ی‏ن‏ هز‏ی‏نه‏ امر‏ی‏کا‏ (که در حال حاضرانجمن ب‏ی‏ن‏ الملل‏ی‏ AACE‏م‏ی‏ باشد وهدفش پ‏ی‏شبرد‏ علم مهندس‏ی‏ هز‏ی‏نه‏ است)توسط اول‏ی‏ن‏ کاربران مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه وانجمن متخصص‏ی‏ن‏ برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ وبرنامه زمان بند‏ی‏،برآورد‏ هز‏ی‏نه‏ وکنترل زمان-هز‏ی‏نه‏ تأس‏ی‏س‏ شد.AACE‏ ‏فعال‏ی‏تها‏ی‏ش‏ را ادامه داد ودرسال 2006اول‏ی‏ن‏ وکاملتر‏ی‏ن‏ روش برا‏یPORTFOLIO‏(اوراق بهادار)وبرنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ ومد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه را منتشر کرد.(ساختار کامل مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ هز‏ی‏نه‏) در سال 1969،انست‏ی‏تو‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژهPMI‏)) به منظور سرو‏ی‏س‏ ده‏ی‏ به صنعت مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه تشک‏ی‏ل‏ گرد‏ی‏د‏.فرض‏ی‏ه‏ PMI‏ا‏ی‏ن‏ است ‏که‏ عل‏ی‏رغم‏ کاربردها‏ی‏ گسترده مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه در حوزه ها‏ی‏ مختلف از پروژه ها‏ی‏ صنعت نرم افزار‏ی‏ گرفته تا صنعت ساختمان ساز‏ی‏ ابزار وروشها‏ی‏ آن مشترک هستند. در سال1981،PMI‏ تصم‏ی‏م‏ گرفت که ‏ی‏ک‏ کتابچه راهنما برا‏ی‏ شناخت مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه (راهنما‏ی‏ PMBOK‏)منتشر کند ا‏ی‏ن‏ کتابچه شامل ا‏ستانداردها‏ وراهنمائ‏ی‏ ها‏ی‏ عمل‏ی‏ است که در بحث ها‏ی‏ تخصص‏ی‏ کاربرد فراوان‏ی‏ دارد. در سال 1967،انجمن ب‏ی‏ن‏ الملل‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه IPMA‏ در اروپا تأس‏ی‏س‏ شد وآن هم به نوبه خود دستخوش تحولات وپ
‏3
‏ی‏شرفت‏ هائ‏ی‏ گرد‏ی‏د‏ و انجمن ICB( Competence Baceline Institute‏)را تأس‏ی‏س‏ کرد.تاک‏ی‏د‏ ا‏ی‏ن انجمن بر رو‏ی‏ تجارب قابل اعتماد،مهارت ها‏ی‏ شخص‏ی‏و‏ تشخ‏ی‏ص‏ صلاح‏ی‏ت‏ م‏ی‏ باشد.هر دو‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ انجمن ها در حال حاضر در ته‏ی‏ه‏ وتنظ‏ی‏م‏ استاندارد ISO‏ برا‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه م‏ی‏ باشند.
‏يك‌ برداشت‌ نادرست رايج‌ از طرح پروژه، معادل‌ كردن‌ طرح‌ با خط‌ زماني‌ يا جدول‌ زماني ‌پروژه‌ است‌، در حالي‌ كه‌ مسير يا دوره‌‌ي زماني‌ پروژه‌، تنها يكي‌از عناصر طرح‌ است. برنامه‌ي پروژه در واقع‌ محصول‌ اصلي‌ كل‌ فرآيند طرح‌ريزي‌ است‌، بنابراين‌ تمام‌ مدارك‌ و مستندات‌ طرح‌ ريزي‌ يا به‌ عبارتي ‌برنامه‌ريزي‌ را در برمي‌گيرد.
‏براي‌ مثال‌، يك‌ برنامه‌ي پروژه براي‌ ساخت‌ يك‌ ساختمان‌ اداري‌ جديد نه‌ تنها تمام‌ ويژگيهاي‌ ساختمان‌ بودجه‌ وبرنامه‌، بلكه‌ ريسك‌، مبناها و مقايسه‌هاي‌ كيفي‌، تاثيرات‌ محيطي‌ وغيره‌ را نيز بايد دربرگيرد.
‏عناصر يك‌ برنامه‌ي پروژه عبارت‌اند از:
‏- مباني‌ و خطوط‌ اصلي‌ و پايه‌اي‌: كه بعضي‌ وقت‌ها‌ معيارهاي‌ عملكرد هم ناميده‌ مي‌شود؛ چرا كه‌ عملكرد كل‌ پروژه‌ بر مبناي‌ آنها اندازه‌گيري‌ مي‌شود. اين‌ مباني‌ سه‌ نقطه‌ شروع‌ قطعي‌ و مسلم‌ پروژه؛ ‌يعني‌ بازه‌ يا چشم‌ انداز كار، برنامه‌ و هزينه‌ هستند، كه براي اندازه‌گيري‌ و برآوردِ درستيِ حركت پروژه در مسير اصلي خود در طول‌ دوره‌ي ‌اجرا به كار برده مي‌شوند.
‏- برنامه‌ها يا طرح‌هاي‌ مديريتي‌ پايه‌اي:
‏اين‌ عنصر در برگيرنده‌ي‌ مستنداتي‌ درباره‌‌ي‌ واريانس‌ها يا انحراف‌هاي پديد آمده در طول مسير و چگونگي‌ برطرف‌ و كنترل‌ كردن آن‌هاست.
‏- محصولات‌ كاري‌ ناشي‌ از فرآيند برنامه‌ريزي‌ يا طرح‌‌ريزي‌ شامل‌ برنامه‌هايي‌ براي‌ مديريت‌ ريسك‌، كيفيت‌، فراهم‌ آوري، كارگزيني‌ و ارتباطات‌.
‏مرحله‌ي‌ دوم‌: نقش‌ها و وظيفه‌ها‌ را تعريف‌ كنيد:

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
برنامه مدیریت پروژه

برنامه-مدیریت-پروژهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 124 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فصل 6
‏ص 36 قسمت ، ( بخش 4-2 ) ص 89
‏تهیه برنامه مدیریت پروژه فرآیند مستندسازی اقدامات مورد نیاز برای تعریف ، آماده سازی ، یکپارچه سازی و هماهنگی تمامی برنامه های زیر مجموعه است . برنامه مدیریت پروژه ، تعریف می کند که چگونه پروژه اجرا شود . نظارت و کنترل شده و خاتمه یابد ،محتویات برنامه مدیریت پروژه ، بر اساس حوزه کاربرد و پیچیدگی پروژه تعیین می شود . برنامه مدیریت پروژه مجموعه ای از به روز رسانی ، کنترل و تصویب آن ، از طریق فرآیند کنترل تغییر یکپارچه به صورت تدریجی تکامل می یابد.
‏شکل 4-4 ورودی ها ، ابزار و تکنیک ها و خروجی های این فرآیند را نشان می دهد و نمودار جریان داده آن نیز در شکل 4-5 نشان داده شده است .
‏ ص 137 قسمت 6-1-1-1 ص 127 3. خط مبنای می رود.
‏خط مبنای محدوده جزئی از برنامه مدیریت پروژه است . اجزای خط مبنای محدوده می رود عبارتند از :
‏بیانیه محدوده پروژه : بیانیه محدوده پروژه سامل شرح محدوده محصول ، اقلام قابل تحویل پروژه و تعاریف معیارهای پذیرش محصول است .
WBS‏ : ساختار شکست کار ، همه اقلام قابل تحویل و تجزیه آنها به بسته های کاری را تعریف می کند.
‏دیکشنری WBS‏ : این سند ، شرح تفصیلی از کار و مستندسازی فنی هر یک از عناصر WBS‏ را در بر دارد.
‏2.1.6 : شکل های ص 122 و ص 123 باید اسکن شود
‏ص 139 ص 122 5.3 ایجاد ساختار شکست کار :
‏ایجاد WBS‏ . فرآیند تقسیم اقلام قابل تحویل و کارهای پروژه به اجزایی کوچک تر و با قابلیت مدیریت بیشتر است . ساختار شکست کار ، تجزیه سلسله مراتبی ، بر مبنای اقلام قابل تحویل کاری است که باید توسط تیم پروژه ، در راستای احداف پروژه وایجاد اقلام قابل تحویل مورد نیاز ، اجرا گردد که در آن ، هر سطح پایین تری از WBS‏ ، بیانگر تعاریف مفصل تری از کارهای پروژه است .
WBS‏ ، محدوده کلی پروژه را سازماندهی و تعریف می کند و بیانگر کاری است که در بیانیه محدوده پروژه مصوب فعلی ، مشخص شده است . شکل 5-6 و 5-7 را ببینید .
‏کارهای برنامه ریزی شده WBS‏ ، در پایین ترین سطح آن ، که بر آنها بسته های کاری می گویند ، قرار می گیرد . یک بسته کاری می تواند زمانبندی شده هزینه آن بر آورد شود وهمچنین نظارت و کنترل گردد. در قالب WBS‏ کارها به محصولات یا اقلام قابل تحویل کاری ارجاع می شوند که نتیجه کارها هستند و نه خودکارها ، شکل 5-6 ورودی های ، ابزار و تکنیک ها و خروجی های فرآیند ایجاد WBS‏ و شکل 5-7 خلاصه ای از جریان اصلی و تعاملات درون این فرآیند را نشان می دهند.
‏ص 149 4. بیانیه محدوده پروژه بخش 5-2-3-1 ص 121
‏1- بیانیه محدوده پروژه
‏بیانیه ی محدوده ی پروژه ، به تفصیل ، اقلام قابل تحویل پروژه و کار مورد نیاز را برای ایجاد آن اقلام تشریح می کند . بیانیه محدوده پروژه ، همچنین یک درک عمومی از محدوده پروژه را بین ذی نفعان پروژه فراهم می سازد . این سند ممکن است شامل موارد خارج از محدوده که می تواند در مدیریت انتظارات ذی نفعان کمک نماید ، نیز باشد . بیانیه محدوده پروژه ، تیم پروژه را قادر می سازد تا برنامه ریزی تفصیلی تری را ارائه دهد ، تیم پروژه را در کار اجرایی راهنمایی کند و خط مبنایی را برای ارزیابی میزان تطابق درخواست های تغییر یا کارهای اضافی با حد و مرزهای پروژه ، فراهم می سازد.
‏درجه و سطح جزئیاتی که بیانیه محدوده پروژه تعریف می کند. آن کاری است که باید انجام گردد و آن کاری که نباید انجام شود و همچنین می تواند چگونگی کنترل محدوده کلی پروژه را توسط تیم مدیریت پروژه ، تعیین نماید . بیانیه تفصیلی محدوده پروژه ، مستقیماٌ یا بر اساس ارجاع به دیگر مستندات ، شامل موارد زیر می شود :
‏شرح محدوده محصول :تکامل تدریجی مشخصات محصول ، خدمت یا نتیجه ، همانطور که در منشور پروژه ومستندات الزامات ، توضیح داده شده است.
‏معیارهای پذیرش محصول : فرآیند و معیارهای پذیرش محصولات ، خدماتیا نتایج تکمیل شده را تعریف می کند .

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
برنامه‌ ریزی و مدیریت پروژه 63 ص

برنامه‌-ریزی-و-مدیریت-پروژه-63-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 60 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏‌‏مقدمه
‏«برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏»
‏ چگونگي‌ «برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏» با يك رويكرد شش‌ مرحله‌اي‌ ‏ را بررسی می کنیم ‏اين‌ رويكرد شش‌مرحله‌اي‌، مسيري‌ را پيش‌ روي‌ مديران‌ پروژه‌ قرار مي‌دهد تا براساس‌ آن‌ بتوانند ‌مانند، يك‌ مدير پروژه ، سطوح‌ بالاي‌ سازماني،‌ عمل‌ و تمام ‌ابزار لازم‌ را در زمان اجراي‌ پروژه‌ كنترل كنند.
‏مرحله‌ي‌ اول‌: «برنامه‌ي پروژه» را براي‌ افرادي كه از آن سود مي‌برند توضيح‌ دهيد و عناصر كليدي‌ آن‌ را به‌ بحث‌ بگذاريد.
‏در بحث‌ مديريت‌ پروژه‌، برنامه‌ي پروژه از اصطلاحاتي‌ است‌ كه‌ بيش‌ترين‌ تعبيرها وبرداشت‌هاي نادرست در مورد آن صورت مي‌گيرد و متاسفانه‌ درست‌ قابل‌ فهم‌ نيست‌. «برنامه‌ي پروژه» مجموعه‌اي از مدارك‌ و مستندات‌ است‌ كه‌ ممكن است در مدت زمان انجام پروژه‌ تغيير كند. درست‌ مانند نقشه‌ي‌ مسير، راه‌ و دستورالعمل ‌پيمودن‌ مراحل‌ مختلف‌ پروژه‌ را ارايه‌ مي‌دهد. مدير پروژه‌ هم‌ مانند يك‌ مسافر نيازمند مشخص كردن جريان‌ يا مسير پروژه است. درست‌ مانند يك‌ راننده‌ كه‌ ممكن‌ است‌ با مسايل‌ و مشكلات‌ مختلفي‌ در جاده‌ مواجه‌ شود و يا مسيرهاي ‌جديدي‌ براي‌ مقصد نهايي‌ پيش‌رو داشته‌ باشد، مدير پروژه‌ نيز ممكن‌ است‌،‌ نيازمند ‌اصلاح‌ مسير انجام پروژه‌ باشد.
‏تار‏ی‏خچه‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه در زم‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ گوناگون کاربرد‏ی‏ شامل ساختمان ساز‏ی‏،مهندس‏ی‏ ودفاع‏ی‏ گسترش ‏ی‏افته‏ است. در ا‏ی‏الات‏ متحده امر‏ی‏کا،پدر‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه، هنر‏ی‏ گانت (Henry Gant‏)است که به عنوان پدر علم برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ وروشها‏ی‏ کنترل ن‏ی‏ز‏ شناخته شده است. شهرت او به چند عامل بستگ‏ی‏ داشته ‏است‏: اول به خاطر استفاده از گانت چارت که ‏ی‏ک‏ی‏ از ابزارها‏ی‏ کنترل پروژه محسوب م‏ی‏ شود .دوم به خاطر همکار‏ی‏ با Fredrick Winslow Taylor‏ در تئور‏ی‏ علم‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ودر نها‏ی‏ت‏ شهرت او به علت مطالعاتش بر رو
‏2
‏‌‏مقدمه
‏«برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏»
‏ چگونگي‌ «برنامه‌‏ ریزی و مدیریت پروژه‏» با يك رويكرد شش‌ مرحله‌اي‌ ‏ را بررسی می کنیم ‏اين‌ رويكرد شش‌مرحله‌اي‌، مسيري‌ را پيش‌ روي‌ مديران‌ پروژه‌ قرار مي‌دهد تا براساس‌ آن‌ بتوانند ‌مانند، يك‌ مدير پروژه ، سطوح‌ بالاي‌ سازماني،‌ عمل‌ و تمام ‌ابزار لازم‌ را در زمان اجراي‌ پروژه‌ كنترل كنند.
‏مرحله‌ي‌ اول‌: «برنامه‌ي پروژه» را براي‌ افرادي كه از آن سود مي‌برند توضيح‌ دهيد و عناصر كليدي‌ آن‌ را به‌ بحث‌ بگذاريد.
‏در بحث‌ مديريت‌ پروژه‌، برنامه‌ي پروژه از اصطلاحاتي‌ است‌ كه‌ بيش‌ترين‌ تعبيرها وبرداشت‌هاي نادرست در مورد آن صورت مي‌گيرد و متاسفانه‌ درست‌ قابل‌ فهم‌ نيست‌. «برنامه‌ي پروژه» مجموعه‌اي از مدارك‌ و مستندات‌ است‌ كه‌ ممكن است در مدت زمان انجام پروژه‌ تغيير كند. درست‌ مانند نقشه‌ي‌ مسير، راه‌ و دستورالعمل ‌پيمودن‌ مراحل‌ مختلف‌ پروژه‌ را ارايه‌ مي‌دهد. مدير پروژه‌ هم‌ مانند يك‌ مسافر نيازمند مشخص كردن جريان‌ يا مسير پروژه است. درست‌ مانند يك‌ راننده‌ كه‌ ممكن‌ است‌ با مسايل‌ و مشكلات‌ مختلفي‌ در جاده‌ مواجه‌ شود و يا مسيرهاي ‌جديدي‌ براي‌ مقصد نهايي‌ پيش‌رو داشته‌ باشد، مدير پروژه‌ نيز ممكن‌ است‌،‌ نيازمند ‌اصلاح‌ مسير انجام پروژه‌ باشد.
‏تار‏ی‏خچه‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه
‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه در زم‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ گوناگون کاربرد‏ی‏ شامل ساختمان ساز‏ی‏،مهندس‏ی‏ ودفاع‏ی‏ گسترش ‏ی‏افته‏ است. در ا‏ی‏الات‏ متحده امر‏ی‏کا،پدر‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه، هنر‏ی‏ گانت (Henry Gant‏)است که به عنوان پدر علم برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ وروشها‏ی‏ کنترل ن‏ی‏ز‏ شناخته شده است. شهرت او به چند عامل بستگ‏ی‏ داشته ‏است‏: اول به خاطر استفاده از گانت چارت که ‏ی‏ک‏ی‏ از ابزارها‏ی‏ کنترل پروژه محسوب م‏ی‏ شود .دوم به خاطر همکار‏ی‏ با Fredrick Winslow Taylor‏ در تئور‏ی‏ علم‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ودر نها‏ی‏ت‏ شهرت او به علت مطالعاتش بر رو
‏3
‏ی‏ کار ومد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ساختمان کشت‏ی‏ ن‏ی‏رو‏ی‏ در‏ی‏ائ‏ی‏ بوده است.او در بس‏ی‏ار‏ی‏ از مو‏ارد‏ از جمله استفاده از ساختار دسته بند‏ی‏ کسب وکار(WBS‏)وهمچن‏ی‏ن‏ تخص‏ی‏ص‏ منابع پ‏ی‏شگام‏ بوده است.
‏سالها‏ی‏ 1950به عنوان شروع مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه جد‏ی‏د‏ شناخته شده است. در امر‏ی‏کا‏ در اوا‏ی‏ل‏ سال 1950 پروژه ها غالبا به طور خاص براساس گانت چارت وبا روشها وابزارها‏ی‏ غ‏ی‏ر‏ رسم‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ م‏ی‏ شدند. درآن زمان دو مدل ر‏ی‏اض‏ی‏ برا‏ی‏ جدول زمان بند‏ی‏ وجود داشت: 1-فن ارز‏ی‏اب‏ی‏ و بازنگر‏ی‏ برنا‏مه‏ ‏ی‏ا‏ PERT (Program Evaluation and Review Technique‏ ) که توسط Booz-Alen‏ وHamilton‏ ابداع شد.
‏2-روش مس‏ی‏ر‏ بحران‏ی‏(CPM )Critical Path Method
‏ا‏ی‏ن‏ روش با مشارکت دو انجمن Du Pont‏ وRemington Rand‏ به منظور مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه ها‏ی‏ تعم‏ی‏ر‏ ونگهدار‏ی‏ طراح‏ی‏ شد.ا‏ی‏ن‏ روشها‏ی‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ به سرعت در بس‏ی‏ار‏ی‏ از شرکتها‏ی‏ خصوص‏ی‏ گسترش ‏ی‏افت‏. در همان زمان روشها‏ی‏ برآورد ق‏ی‏مت‏ تمام شده،مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ هز‏ی‏نه‏ واقتصاد مهندس‏ی‏ توسط Hans Lang‏ ود‏ی‏گران‏ در حال گسترش بود. درسال1965،انجمن مهندس‏ی‏ن‏ هز‏ی‏نه‏ امر‏ی‏کا‏ (که در حال حاضرانجمن ب‏ی‏ن‏ الملل‏ی‏ AACE‏م‏ی‏ باشد وهدفش پ‏ی‏شبرد‏ علم مهندس‏ی‏ هز‏ی‏نه‏ است)توسط اول‏ی‏ن‏ کاربران مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه وانجمن متخصص‏ی‏ن‏ برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ وبرنامه زمان بند‏ی‏،برآورد‏ هز‏ی‏نه‏ وکنترل زمان-هز‏ی‏نه‏ تأس‏ی‏س‏ شد.AACE‏ ‏فعال‏ی‏تها‏ی‏ش‏ را ادامه داد ودرسال 2006اول‏ی‏ن‏ وکاملتر‏ی‏ن‏ روش برا‏یPORTFOLIO‏(اوراق بهادار)وبرنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ ومد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه را منتشر کرد.(ساختار کامل مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ هز‏ی‏نه‏) در سال 1969،انست‏ی‏تو‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژهPMI‏)) به منظور سرو‏ی‏س‏ ده‏ی‏ به صنعت مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه تشک‏ی‏ل‏ گرد‏ی‏د‏.فرض‏ی‏ه‏ PMI‏ا‏ی‏ن‏ است ‏که‏ عل‏ی‏رغم‏ کاربردها‏ی‏ گسترده مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه در حوزه ها‏ی‏ مختلف از پروژه ها‏ی‏ صنعت نرم افزار‏ی‏ گرفته تا صنعت ساختمان ساز‏ی‏ ابزار وروشها‏ی‏ آن مشترک هستند. در سال1981،PMI‏ تصم‏ی‏م‏ گرفت که ‏ی‏ک‏ کتابچه راهنما برا‏ی‏ شناخت مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه (راهنما‏ی‏ PMBOK‏)منتشر کند ا‏ی‏ن‏ کتابچه شامل ا‏ستانداردها‏ وراهنمائ‏ی‏ ها‏ی‏ عمل‏ی‏ است که در بحث ها‏ی‏ تخصص‏ی‏ کاربرد فراوان‏ی‏ دارد. در سال 1967،انجمن ب‏ی‏ن‏ الملل‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه IPMA‏ در اروپا تأس‏ی‏س‏ شد وآن هم به نوبه خود دستخوش تحولات وپ
‏3
‏ی‏شرفت‏ هائ‏ی‏ گرد‏ی‏د‏ و انجمن ICB( Competence Baceline Institute‏)را تأس‏ی‏س‏ کرد.تاک‏ی‏د‏ ا‏ی‏ن انجمن بر رو‏ی‏ تجارب قابل اعتماد،مهارت ها‏ی‏ شخص‏ی‏و‏ تشخ‏ی‏ص‏ صلاح‏ی‏ت‏ م‏ی‏ باشد.هر دو‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ انجمن ها در حال حاضر در ته‏ی‏ه‏ وتنظ‏ی‏م‏ استاندارد ISO‏ برا‏ی‏ مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ پروژه م‏ی‏ باشند.
‏يك‌ برداشت‌ نادرست رايج‌ از طرح پروژه، معادل‌ كردن‌ طرح‌ با خط‌ زماني‌ يا جدول‌ زماني ‌پروژه‌ است‌، در حالي‌ كه‌ مسير يا دوره‌‌ي زماني‌ پروژه‌، تنها يكي‌از عناصر طرح‌ است. برنامه‌ي پروژه در واقع‌ محصول‌ اصلي‌ كل‌ فرآيند طرح‌ريزي‌ است‌، بنابراين‌ تمام‌ مدارك‌ و مستندات‌ طرح‌ ريزي‌ يا به‌ عبارتي ‌برنامه‌ريزي‌ را در برمي‌گيرد.
‏براي‌ مثال‌، يك‌ برنامه‌ي پروژه براي‌ ساخت‌ يك‌ ساختمان‌ اداري‌ جديد نه‌ تنها تمام‌ ويژگيهاي‌ ساختمان‌ بودجه‌ وبرنامه‌، بلكه‌ ريسك‌، مبناها و مقايسه‌هاي‌ كيفي‌، تاثيرات‌ محيطي‌ وغيره‌ را نيز بايد دربرگيرد.
‏عناصر يك‌ برنامه‌ي پروژه عبارت‌اند از:
‏- مباني‌ و خطوط‌ اصلي‌ و پايه‌اي‌: كه بعضي‌ وقت‌ها‌ معيارهاي‌ عملكرد هم ناميده‌ مي‌شود؛ چرا كه‌ عملكرد كل‌ پروژه‌ بر مبناي‌ آنها اندازه‌گيري‌ مي‌شود. اين‌ مباني‌ سه‌ نقطه‌ شروع‌ قطعي‌ و مسلم‌ پروژه؛ ‌يعني‌ بازه‌ يا چشم‌ انداز كار، برنامه‌ و هزينه‌ هستند، كه براي اندازه‌گيري‌ و برآوردِ درستيِ حركت پروژه در مسير اصلي خود در طول‌ دوره‌ي ‌اجرا به كار برده مي‌شوند.
‏- برنامه‌ها يا طرح‌هاي‌ مديريتي‌ پايه‌اي:
‏اين‌ عنصر در برگيرنده‌ي‌ مستنداتي‌ درباره‌‌ي‌ واريانس‌ها يا انحراف‌هاي پديد آمده در طول مسير و چگونگي‌ برطرف‌ و كنترل‌ كردن آن‌هاست.
‏- محصولات‌ كاري‌ ناشي‌ از فرآيند برنامه‌ريزي‌ يا طرح‌‌ريزي‌ شامل‌ برنامه‌هايي‌ براي‌ مديريت‌ ريسك‌، كيفيت‌، فراهم‌ آوري، كارگزيني‌ و ارتباطات‌.
‏مرحله‌ي‌ دوم‌: نقش‌ها و وظيفه‌ها‌ را تعريف‌ كنيد:

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
پاورپوینت مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری

پاورپوینت-مدیریت-طراحی-و-بهسازی-محیط-شهریلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 35 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری
92-90

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
پاورپوینت تهیه نقشه کامل جریان مدیریت پسماند شهر اصفهان

پاورپوینت-تهیه-نقشه-کامل-جریان-مدیریت-پسماند-شهر-اصفهانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
اقدام راهبردی:1
تدوین کلیات (تعریف نقشه جریان پسماند، نمونه های مشابه، هدف از.....)
تهیه نقشه کامل جریان مدیریت پسماند شهر اصفهان

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
پروژه درس سمینار در مدیریت ورزشی بررسی وضعیت حمایت مالی از ورزش در بخش غیر دولتی مطالعه موردی شهر

پروژه-درس-سمینار-در-مدیریت-ورزشی-بررسی-وضعیت-حمایت-مالی-از-ورزش-در-بخش-غیر-دولتی-مطالعه-موردی-شهرلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
‏پروژه درس سمینار در مدیریت ورزشی (Ph.D‏)
‏موضوع :
‏بررسی وضعیت حمایت مالی از ورزش در بخش غیر دولتی
‏مطالعه موردی در شهرستان مشهد
‏بخش اول : مقدمه و‏ معرفی
‏مقدمه
‏امروزه ‏تحولات زیادی در زمینه های گوناگون بویژه در شرایط اقتصادی و بازارها در سرتاسر جهان دیده می شود، این تحولات بطور دائم بر فعالیت های تجاری تأثیر گذاشته و فرصت ها و تهدیداتی را در زمینه اقتصاد و بازرگانی در جوامع مختلف به همراه دارد. در این تحولات جهانی شرکت ها و مؤسساتی موفق خواهند بود که به تحولات سریع جهانی، بازار، وضعیت رقبا، رسانه های گروهی، فن آوری جدید و مسائل بازار یابی و مدیریت آن توجه کنند.
‏اقتصاد علمی است که در رابطه با رفاه ‏و آسایش آدمی صحبت می کند و عبارت است از حداکثر بهره برداری از مواد و منابع مادی و نیروی انسانی در امور تولیدی و خدماتی در بهترین و با ‏کیفیت ترین شکل ممکن. با توجه ب‏ه ‏اینکه سرمایه گذاری از درون اقتصاد بیرون می آید و در آن رابطه بین سرمایه، تولید، خدمات و نیروی انسانی مطرح می شود بنابراین در بحث اقتصاد توجه به فعالیت هایی از جمله1- نیازهای انسانی 2- منابع تولید 3- روش های مختلف به کارگیری منابع در تولید کالا و خدمات
‏که همة آنها در جهت رفع نیازهای انسانی است ضروری و مهم به نظر می رسد.
‏بدیهی است که ورزش و اقتصاد در تعامل با یکدیگرند. از یکطرف مؤسسات دولتی و خصوصی با هدف کسب درآمد و سود در امر ورزش سرمایه گذاری می کنند و از طرف دیگر ورزش در جنبه های مختلف توسعه اقتصادی نقش مؤثری دارد. هرچه بودجه عمومی کشور و یا یک مؤسسه خصوصی بیشتر باشد و اینکه مدیران و برنامه ریزان به اهمیت اقتصادی در ورزش انجام خواهد شد، لذا اگر وجود و گسترش ورزش ‏لازم و ضروری است پس بایستی هزینه هایی از طریق سرمایه گذاری اولیه صورت گیرد به همین جهت امروزه بسیاری از مؤسسات دولتی و خصوصی بودجه هایی را صرف برنامه های ورزشی می نمایند که این سرمایه گذاری آنها بایستی توجیه اقتصادی داشته باشد.
‏انسان همواره میل به مبارزه خود را در صحنه های مختلف هستی اغنا می کند، شاید بتوان گفت سالم ترین، بی خطرترین و زیباترین آن، شرکت در مسابقات ورزشی و خود آزمایی در میادین ورزشی است. گروهی از افراد بطور مستقیم در مسابقات و مبارزات شرکت می کنند و دسته ای دیگر نیز که توانایی یا امکان رویارویی مستقیم با حریف را ندارند، آرزوهای خود را در فعالیت های یک فرد یا یک گروهی از افراد دیده و بعنوان تماشاچی علاقمند، با پیروزی های تیم مورد علاقه خود فریاد شادی برآورده و در اندوه شکست می گریند. وجود خیل مشتاقان ورزش در مسابقات ورزشی، هواداران متعصب و پر و پا قرص ‏تیم های ورزشی و هواداران تندرستی و سلامتی که بی وقفه ‏خدمات مناسب، سریع و متنوع ورزشی می باشند باعث شده که ورزش بعنوان یک صفت پرطرفدار وپردرآمد شناخته شود و رشد فزاینده آن در تمامی حیطه های ممکن از جمله سرگرمی، بازارفروش، آمادگی جسمانی، ورزش حرفه ای و دانشگاهی، کالاها و صنایع ورزشی، جهانگردی و تفریحات سالم و غیره آن را در ردیف پر درآمدترین صنایع جهان بویژه در کشورهای پیشرفته صنعتی در آورده است.
‏در صورتیکه اگر فقط برای سرگرمی به صفحه های روزنامه و مجله های مربوط به ورزش نگاه کنید می بینید که چه تعداد از این نام های تجاری در آنها وجود دارد و یا اگر یکی از مسابقه های ورزشی را که از تلویزیون پخش می شود تماشا کنید نام های تجاری مختلفی را خواهید دید که هریک محصولات مختلفی را تولید می کنند و این حضور پر رنگ آنها در صحنه ورزش باع شده تا نام و آرم تجاری آنها در اذهان عمومی نقش بندد و خود عاملی جهت جذب خریداران بیشتر برای محصولات آنها شود. بهر حال آنچه مسلم است اینکه نام و نشان تجاری اینگونه شرکت ها و نیز شعارهایی که می دهند همگی حاکی از مهارت بسیار بالای شرکت در زمینه بازاریابی از طریق شهرت ورزشکاران و تیم های ورزشی مشهور می باشد.
‏مروری بر مطالعات انجام شده
‏الف) داخل کشور
‏امروزه در بیشتر رشته های ورزشی تعداد تیم های حرفه ای چند ملیتی در کشورهای مختلف رواج بسیاری یافته است، اعضای تیم های حرفه ای در عرصه جهانی خرید و فروش می شوند، در واقع ورزشکاران حرفه ای همانند کالا برای عرضه خدمات ورزشی و شرکت در رقابت های سودآور خریداری می شوند، روند رشد ورزش حرفه ای در دهه های اخیر فزاینده بوده است (مطالعات تفضیلی سازمان تربیت بدنی 1382)
‏ورزش حرفه ای نقش بسزایی در زندگی روزانه بسیاری از افراد بازی می کند و با ارائه بالاترین سطح مهارت بیش از سایر رده های ورزش تحت پوشش مطبوعات و رسانه های الکترونیک قرار می گیرد (احسانی 1382)
‏اقتصاد ورزشی حیطه گسترده ای است که با دیگر بخش های ا‏ق‏تصادی رابطه ی تنگاتنگ دارد، افزایش فعالیت در عرصه تربیت بدنی و ورزش موجب افزایش تقاضای کالا و خدمات مختلف می شود. این مجموعه فعالیت ها موجب پیدایش صنعت ورزش می شود، برخی از این تقاضاها در درون مؤسسات ورزشی برآورده می شود. پاره ای از این تقاضاها به بیرون از عرصه ورزش مانند بخش های تولیدی و صنعتی مربوط می شود. برای نمونه افزایش فعالیت های ورزشی ، ارتباط مستقیم با افزایش تقاضای پوشاک ورزشی دارد، به همین ترتیب، تقاضا برای تولید مواد اولیه پوشاک افزوده می شود. (مطالعات تفضیلی سازمان تربیت بدنی ، 1382)
‏اهداف حامیان مالی در حمایت از فوتبال حرفه ای ایران و مقایسه آن با روش های معمول در جهان حاکی از آن است که عمدتاً بدلیل گستردگی و نفوذ فوتبال در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی حامیان مالی آن را نسبت به سایر ورزش ها ترجیح داده و بیشترین تبلیغات را از طریق آن می توانند داشته باشند که نهایتاً باعث افزایش شناخت بیشتر مارک آنها و دست یابی به بازارهای فروش می باشد. (ایزدی ، 1382)
‏در اکثر تحقیقات اقتصادی دو عامل سرمایه و نیروی انسانی همزمان و به صورت مکمل مورد بررسی قرار می گیرند با توجه به جنبه های اقتصادی صنعت ورزش امروزه در حیطه تحقیقات ورزشی نیاز به مطالعه نیروی انسانی و سرمایه در کنار یکدیگر امری ضروری به نظر می رسد. با توجه به جامعه جوان ایران و با توجه تمایل بسیار زیاد این گروه به انجام فعالیت های ورزشی شاید بتوان گفت که به نظر می رسد که کمبودی وجود داشته باشد، اما مسأله و مشکل میزان سرمایه مورد نیاز جهت انجام فعالیت های مختلف ورزشی می باشد . ( اتقیا، 1382)
‏امروزه بازاریابی و سودآوری هدف اساسی اغلب شرکت های دولتی و خصوصی، در سراسر جهان است و تلاش آن بر این است که هر فعالیتی منجر به سودآوری اقتصادی برای دولت و یا شرکت های خصوصی گردد، در دهه های اخیر، اغلب دولت ها حتی در برخی از کشورهای پیشرفته که با کسری بودجه مواجه شده اند، برای مقابله با چنین مشکلی اداره بسیاری از بخش های دولتی را به بخش خصوصی واگذار نموده اند. سرمایه گذاری ها ورزش نیز از این امر مستثنی نیستند. صاحبان سرمایه اقدام به احداث فضاها و ارایه خدمات ورزشی، تولید پوشاک و لوازم ورزشی و برگزاری مسابقات درآمدزا می نمایند. یکی از اهداف اساسی آنها کسب شهرت در سطح جهانی، کیفیت ارایه خدمات و تولید و از همه مهمتر سود آوری حاصل از بازاریابی است. ورزش و اقتصاد در تعامل با یکدیگرند. از یک طرف دولت ها و شرکت های خصوصی با سرمایه گذاری در امر ورزش می توانند از منافع بسیار بهره مند شوند و از طرف دیگر ورزش در جنبه های مختلف توسعه اقتصادی آنها می تواند نقش مؤثری داشته باشد (اتقیا، 1381)
‏ب) خارج از کشور

 

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()